PDF Gramatika
Vítejte na naší inovativní online platformě, která nabízí špičkové výukové materiály v pdf formátu pro efektivní a pohodlné učení německého jazyka. Naše pdf materiály jsou pečlivě navrženy tak, aby splňovaly potřeby začátečníků i pokročilých studentů, a to vše s ohledem na jednoduchost, srozumitelnost a maximální flexibilitu. Tu zaručuje také náš jazykový filtr, díky kterému si můžete systematicky filtrovat nabídku PDF materiálů nejen na základě jazykové úrovně (A1-C2), ale volit si můžete také mezi jednotlivými kategoriemi (gramatika, slovní zásoba, psaní, ostatní). Díky jednoduchému uživatelskému rozhraní našich stránek rychle najdete obsah, který vás zajímá.
Téma | Kategorie | Popisek | Úroveň | ||
---|---|---|---|---|---|
ČLENY | veřejné.pdf | Gramatika | Návod, jak poznat, bude-li u podstatného jména DER, DIE nebo DAS | A1 | |
Nejčastější chyby v němčině | prémiové.pdf | Gramatika | Kterých 7 chyb patří mezi začátečníky k těm nejčastějším? | A1 | |
Es gibt | prémiové.pdf | Gramatika | Es gibt | A1 | |
Osobní zájmena | prémiové.pdf | Gramatika | Podrobnější pohled na německá osobní zájmena | A1 | |
Osobní zájmena | veřejné.pdf | Gramatika | Já, ty, on, ona, my, vy, oni a jejich pády MIR, MICH, DIR, DICH, IHM, IHN, IHNEN a další | A1 | |
Přivlastňovací zájmena | veřejné.pdf | Gramatika | Moje, tvoje, jeho, její, náš, váš, jejich (MEIN, DEIN, SEIN, IHR, UNSER, EUER) a jejich pády | A1 | |
Stupňování přídavných jmen | veřejné.pdf | Gramatika | Dobrý-lepší-nejlepší, rychlý-rychlejší-nejrychlejší, zajímavý-zajímavější-nejzajímavější. Jak na to? | A1 | |
Budoucí čas 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Pomocné slovíčko werden jako obdoba českého BUDU a tvorba budoucího času v němčina | A1 | |
Výslovnost dlouhých a krátkých samohlásek | veřejné.pdf | Psaní | Tyto dvojice slov se často pletou, protože lidé nedodržují pravidla německé výslovnosti | A1 A2 | |
Výslovnost dlouhých a krátkých samohlásek 2 | prémiové.pdf | Psaní | Dalších 7 dvojic slov, které se často pletou | A1 A2 | |
PŘEDLOŽKY se 3. pádem | veřejné.pdf | Gramatika | Po kterých předložkách následuje v němčině 3.p. a proč tomu tak je | A2 | |
PŘEDLOŽKY se 4. pádem | prémiové.pdf | Gramatika | Po kterých předložkách následuje v němčině 4.p. a proč tomu tak je | A2 | |
TUN nebo MACHEN | veřejné.pdf | Gramatika | Kdy je lepší použít tun a kdy machen | A2 | |
Výslovnost přehlásek ä,ö,ü | veřejné.pdf | Psaní | 10 dvojic slov, které zní pro náš pro Čechy s Slováky velmi podobně a jsou závislé na správné výslovnsoti německých přehlásek | A2 | |
Výslovnost přehlásek ä,ö,ü 2 | prémiové.pdf | Psaní | Dalších 10 příkladů dvojic slov, které zní v němčině zdánlivě podobně a jejich správná výslovnost má zásadní vliv na význam věty | A2 | |
WIE nebo ALS | prémiové.pdf | Gramatika | Tam, kde si čeština často vystačí se slovíčkem JAKO, pracuje němčina někdy se slovíčkem ALS a někdy WIE | A2 | |
Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA | veřejné.pdf | Gramatika | Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA | A2 | |
Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA 2 | A2 | |
Rozkazovací způsob | veřejné.pdf | Gramatika | Rozkazovací způsob | A2 | |
SOLLEN nebo HABEN (1) | veřejné.pdf | Gramatika | Dvě slovesa, která si Češi a Slováci rádi pletou. Obě totiž znamenají MÁM | A2 B1 | |
SOLLEN nebo HABEN 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Podrobnější pohled na rozdíl mezi HABEN a SOLLEN a na podmiňovací způsob, který tato dvě slovesa tvoří | A2 B1 | |
Zvratná slovesa 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Bavit SE, přát SI, divit SE, čistit SI zuby --> i němčina pracuje s obdobou českého SE, SI | A2 B1 | |
Stupňování přídavných jmen | prémiové.pdf | Gramatika | Záhadnější případy problematiky stupňování přídavných jmen v němčině | A2 B1 | |
PŘEDLOŽKY se 3. a 4. pádem | prémiové.pdf | Gramatika | Slavná otázka KDE nebo KAM a proč u některých předložek prostě dopředu nevíme | A2 B1 | |
Minulý čas: SEIN nebo HABEN 1 | veřejné.pdf | Gramatika | Minulý čas: SEIN nebo HABEN 1 | A2 B1 | |
Minulý čas složený - perfektum | veřejné.pdf | Gramatika | Minulý čas složený - perfektum | A2 B1 | |
Budoucí čas - Futur I | veřejné.pdf | Gramatika | Pomocné slovíčko werden jako obdoba českého BUDU a tvorba budoucího času v němčina | B1 | |
ABY (um zu, damit) | veřejné.pdf | Gramatika | Jak se řekne německy ABY --> 2 způsoby, bez kterých to nejde | B1 | |
ABY (um...zu, damit) 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Jak se řekne německy ABY --> 2 způsoby, bez kterých to nejde | B1 | |
Vazby sloves, předložkové vazby (vol.1) | prémiové.pdf | Gramatika | Vazby sloves, předložkové vazby (vol.1) | B1 | |
Předložkové vazby 2 | veřejné.pdf | Gramatika | Vezmeme si na rozbor další předložkové vazby: mít strach z, zajímat se o, pracovat na, vzpomínat na, věřit na a další | B1 | |
ABER nebo SONDERN | prémiové.pdf | Gramatika | ABER nebo SONDERN | B1 | |
Zvratná slovesa | veřejné.pdf | Gramatika | Bavit SE, přát SI, divit SE, čistit SI zuby --> i němčina pracuje s obdobou českého SE, SI | B1 | |
Minulý čas PRÉTERITUM | veřejné.pdf | Gramatika | Minulý čas PRÉTERITUM | B1 | |
Minulý čas PRÉTERITUM 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Minulý čas PRÉTERITUM 2 | B1 | |
PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB (Konjunktiv II) | veřejné.pdf | Gramatika | Pomocné sloveso würden, konjunktiv préterita a jak se řekne německy naše české BYCH, BYS, BYCHOM, BY | B1 | |
Podmiňovací způsob (Konjunktiv II) - třída | prémiové.pdf | Gramatika | Pomocné sloveso würden a konjunktiv préterita - jak se těmito 2 způsoby tvoří podmínka v němčině? | B1 | |
Přivlastňovací zájmena 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Podrobnější pohled na přivlastňovací zájmena a speciální případy jako MEINS, DEINS, SEINS | B1 | |
WENN nebo ALS | veřejné.pdf | Gramatika | Tam, kde si my Češi vystačíme se slovíčkem když, používá němčina někdy WENN a někdy ALS | B1 | |
WIE nebo ALS | veřejné.pdf | Gramatika | Tam, kde si čeština často vystačí se slovíčkem JAKO, pracuje němčina někdy se slovíčkem ALS a někdy WIE | B1 | |
WENN nebo ALS | prémiové.pdf | Gramatika | Tam, kde si my Češi vystačíme se slovíčkem když, používá němčina někdy WENN a někdy ALS | B1 B2 | |
DASSELBE nebo DAS GLEICHE (1) | prémiové.pdf | Gramatika | Podrobnější pohled na téma dasselbe, das gleiche | B1 B2 | |
DASSELBE nebo DAS GLEICHE 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Ich trage dasselbe nebo das gleiche T-Shirt? Drobný rozdíl pro nás pro Čechy může mít v němčině zásadní dopad na význam věty | B1 B2 | |
N-deklinace | veřejné.pdf | Gramatika | Kde se bere v němčině z ničeho nic to divné -N na konci podstatných jmen | B1 B2 | |
Doch | prémiové.pdf | Gramatika | Doch | B2 | |
Podmiňovací způsob modálních sloves (könnte. sollte, müsste, atd.) | prémiové.pdf | Gramatika | Ich kann - ich könnte, ich soll - ich sollte, atd. Jak jsou na tom modální slovesa v podmiňovacím způsobu | B2 | |
ČLENY 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Speciální případy, výjimky a zajímavosti z pravidel pro DER, DIE, DAS | B2 | |
Jak říct německy KTERÝ, KTERÁ, KTERÉ | veřejné.pdf | Gramatika | Němčina má 2 odlišné případy (welche/r/s a der-die-das), jak pracuje se slovíčkem KTERÝ a my je musíme umět odlišovat | B2 | |
Jak říct německy KTERÝ, KTERÁ, KTERÉ 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Podrobnější pohled na problematiku WELCHER, WELCHE, WELCHES vs. DER, DIE, DAS | B2 | |
Minulý čas: SEIN nebo HABEN 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Pohybová a nepohybová slovesa, slovesa změny stavu a proč používáme v minulém čase někdy sein a někdy haben | B2 | |
N-deklinace 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Speciální případy n-deklinací plus přidávání koncovky -N v dativu množného čísla | B2 | |
ABY (um zu, damit - třída) | prémiové.pdf | Gramatika | Jak se řekne německy ABY? | B2 | |
Jazykové konjunkce | prémiové.pdf | Gramatika | Pod jazykovými konjunkcemi rozumíme slovní spojení: buď-anebo (entweder-oder), ani-ani (weder-noch), čím-tím (je-desto) a další | B2 C1 | |
Jazykové konjunkce 2 - třída | prémiové.pdf | Gramatika | Pod jazykovými konjunkcemi rozumíme slovní spojení: buď-anebo (entweder-oder), ani-ani (weder-noch), čím-tím (je-desto) a další | B2 C1 | |
Eszett, ß | prémiové.pdf | Psaní | Eszett, ß | C1 | |
Podmiňovací způsob v minulém čase | prémiové.pdf | Gramatika | Věty typu: Kdybych to byl věděl, kdyby ses byl býval víc učil, kdyby mi neporadila, atd | C1 | |
TUN nebo MACHEN 2 | prémiové.pdf | Gramatika | Vliv předpon aus-, ab-, ver-, an- a auf- na význam sloves tun a machen | C1 C2 |