Audio Lekce
Vítejte v naší moderní audio knihovně, kde najdete desítky hodin audio lekcí z německého jazyka. Ať už jedete autem, vlakem, vaříte nebo jste na procházce se psem, díky uspořádání naší knihovny si můžete systematicky vybírat z nabídky audio lekcí němčiny nejen na základě jazykové úrovně (A1-C2), ale volit si můžete také mezi jednotlivými kategoriemi (gramatika, slovní zásoba, psaní, ostatní). Naše platforma je plně přizpůsobena pro mobilní zařízení, takže se můžete učit kdekoli a kdykoli.
Lekce | Téma | Kategorie | Audio | Popisek | Úroveň | |
---|---|---|---|---|---|---|
#1 | Gramatika | audio.mp3 | Návod, jak poznat, bude-li u podstatného jména DER, DIE nebo DAS | A1 | ||
#2 | Ostatní | audio.mp3 | Kterých 7 chyb patří mezi začátečníky k těm nejčastějším? | A1 | ||
#3 | Slovní zásoba | audio.mp3 | 5O slov, o kterých jste nevěděli, že je znáte | A1 | ||
#4 | Gramatika | audio.mp3 | Es gibt | A1 | ||
#5 | Slovní zásoba | audio.mp3 | 15 slov, o kterých jste nevěděli, že je znáte | A1 | ||
#6 | Gramatika | audio.mp3 | Já, ty, on, ona, my, vy, oni a jejich pády MIR, MICH, DIR, DICH, IHM, IHN, IHNEN a další | A1 | ||
#7 |
Němčina pro děti |
Ostatní | audio.mp3 | Němčina pro děti | A1 | |
#8 | Gramatika | audio.mp3 | Moje, tvoje, jeho, její, náš, váš, jejich (MEIN, DEIN, SEIN, IHR, UNSER, EUER) a jejich pády | A1 | ||
#9 |
Jak se naučit německy tzv. pasivní metodou? |
audio.mp3 | Jak se naučit německy tzv. pasivní metodou | A1 | ||
#10 |
250+ slov, o kterých jste nevěděli, že je znáte |
audio.mp3 | Sbírka německých a českých slov, které jsou si velmi podobné | A1 | ||
#11 |
Výslovnost dlouhých a krátkých samohlásek |
Psaní | audio.mp3 | Tyto dvojice slov se často pletou, protože lidé nedodržují pravidla německé výslovnosti | A1 A2 | |
#12 |
Výslovnost dlouhých a krátkých samohlásek 2 |
Psaní | audio.mp3 | Dalších 7 dvojic slov, které se často pletou | A1 A2 | |
#13 | Gramatika | audio.mp3 | Po kterých předložkách následuje v němčině 3.p. a proč tomu tak je | A2 | ||
#14 | Gramatika | audio.mp3 | Po kterých předložkách následuje v němčině 4.p. a proč tomu tak je | A2 | ||
#15 | Gramatika | audio.mp3 | Kdy je lepší použít tun a kdy machen | A2 | ||
#16 | Délka:(21:05) | Slovní zásoba | audio.mp3 | Slovesa se zdánlivě podobným významem | A2 | |
#17 |
Výslovnost přehlásek ä,ö,ü |
Psaní | audio.mp3 | 10 dvojic slov, které zní pro náš pro Čechy s Slováky velmi podobně a jsou závislé na správné výslovnsoti německých přehlásek | A2 | |
#18 |
Výslovnost přehlásek ä,ö,ü 2 |
Psaní | audio.mp3 | Dalších 10 příkladů dvojic slov, které zní v němčině zdánlivě podobně a jejich správná výslovnost má zásadní vliv na význam věty | A2 | |
#19 | Gramatika | audio.mp3 | Tam, kde si čeština často vystačí se slovíčkem JAKO, pracuje němčina někdy se slovíčkem ALS a někdy WIE | A2 | ||
#20 | Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA | A2 | ||
#21 | Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas: NEPRAVIDELNÁ SLOVESA 2 | A2 | ||
#22 |
Hovorová němčina - Straßendeutsch |
audio.mp3 | Straßendeutsch - hovorová němčina, je forma němčiny, kterou se ve škole nenaučíte. | A2 | ||
#23 | Gramatika | audio.mp3 | Rozkazovací způsob | A2 | ||
#24 | Gramatika | audio.mp3 | Dvě slovesa, která si Češi a Slováci rádi pletou. Obě totiž znamenají MÁM | A2 B1 | ||
#25 | Gramatika | audio.mp3 | Podrobnější pohled na rozdíl mezi HABEN a SOLLEN a na podmiňovací způsob, který tato dvě slovesa tvoří | A2 B1 | ||
#26 | audio.mp3 | Rozvoj slovní zásoby pomocí videí (1) | A2 B1 | |||
#27 | audio.mp3 | Rozvoj slovní zásoby pomocí videí (2) | A2 B1 | |||
#28 | Gramatika | audio.mp3 | Bavit SE, přát SI, divit SE, čistit SI zuby --> i němčina pracuje s obdobou českého SE, SI | A2 B1 | ||
#29 | Gramatika | audio.mp3 | Záhadnější případy problematiky stupňování přídavných jmen v němčině | A2 B1 | ||
#30 | Gramatika | audio.mp3 | Slavná otázka KDE nebo KAM a proč u některých předložek prostě dopředu nevíme | A2 B1 | ||
#31 | Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas: SEIN nebo HABEN 1 | A2 B1 | ||
#32 |
Minulý čas složený - perfektum |
Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas složený - perfektum | A2 B1 | |
#33 |
LOS |
audio.mp3 | 3 zásadní významy a použití slavného německého slovíčka LOS | A2 B1 | ||
#34 | Gramatika | audio.mp3 | Pomocné slovíčko werden jako obdoba českého BUDU a tvorba budoucího času v němčina | B1 | ||
#35 |
ABY (um zu, damit) |
Gramatika | audio.mp3 | Jak se řekne německy ABY --> 2 způsoby, bez kterých to nejde | B1 | |
#36 | Gramatika | audio.mp3 | Vazby sloves, předložkové vazby (vol.1) | B1 | ||
#37 | Gramatika | audio.mp3 | Vezmeme si na rozbor další předložkové vazby: mít strach z, zajímat se o, pracovat na, vzpomínat na, věřit na a další | B1 | ||
#38 | Gramatika | audio.mp3 | ABER nebo SONDERN | B1 | ||
#39 | Gramatika | audio.mp3 | Bavit SE, přát SI, divit SE, čistit SI zuby --> i němčina pracuje s obdobou českého SE, SI | B1 | ||
#40 |
FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (1) |
audio.mp3 | FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (1) | B1 | ||
#41 |
FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (2) |
audio.mp3 | FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (2) | B1 | ||
#42 | Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas PRÉTERITUM | B1 | ||
#43 | Gramatika | audio.mp3 | Minulý čas PRÉTERITUM 2 | B1 | ||
#44 | Gramatika | audio.mp3 | Pomocné sloveso würden, konjunktiv préterita a jak se řekne německy naše české BYCH, BYS, BYCHOM, BY | B1 | ||
#45 |
Podmiňovací způsob (Konjunktiv II) - třída |
Gramatika | audio.mp3 | Pomocné sloveso würden a konjunktiv préterita - jak se těmito 2 způsoby tvoří podmínka v němčině? | B1 | |
#46 | Gramatika | audio.mp3 | Podrobnější pohled na přivlastňovací zájmena a speciální případy jako MEINS, DEINS, SEINS | B1 | ||
#47 |
Nejkontroverznější metoda, jak učit němčinu začátečníky |
audio.mp3 | Nejkontroverznější metoda, jak učit němčinu začátečníky | B1 | ||
#48 |
Dovolená v německu - kurz slovní zásoby |
audio.mp3 | Kurz přežití a slovní zásoby pro typické situace z dovolené | B1 | ||
#49 | Gramatika | audio.mp3 | Tam, kde si my Češi vystačíme se slovíčkem když, používá němčina někdy WENN a někdy ALS | B1 B2 | ||
#50 |
Jak snadno rozšířit slovní zásobu |
audio.mp3 | Jak snadno rozšířit slovní zásobu | B1 B2 | ||
#51 | Gramatika | audio.mp3 | Podrobnější pohled na téma dasselbe, das gleiche | B1 B2 | ||
#52 | Gramatika | audio.mp3 | Ich trage dasselbe nebo das gleiche T-Shirt? Drobný rozdíl pro nás pro Čechy může mít v němčině zásadní dopad na význam věty | B1 B2 | ||
#53 | Gramatika | audio.mp3 | Kde se bere v němčině z ničeho nic to divné -N na konci podstatných jmen | B1 B2 | ||
#54 |
Kann man, muss man, soll man |
audio.mp3 | Kann man, muss man, soll man | B1 B2 | ||
#55 |
Známé fráze z filmů v němčině - Sám doma |
audio.mp3 | Známé fráze z filmů v němčině - Sám doma | B1 B2 | ||
#56 |
Známé fráze z filmů v němčině - Forrest Gump |
audio.mp3 | Známé fráze z filmů v němčině - Forrest Gump | B1 B2 | ||
#57 |
Jazykové trapasy |
audio.mp3 | Jazykové trapasy | B1 B2 | ||
#58 |
Urlaub, dovolená |
Slovní zásoba | audio.mp3 | Urlaub, dovolená | B1 B2 | |
#59 | audio.mp3 | HIN und HER | B1 B2 | |||
#60 | Délka:(17:27) | Gramatika | audio.mp3 | K čemu se v němčině používají tyto dvě předpony? | B1 B2 | |
#61 | Gramatika | audio.mp3 | Doch | B2 | ||
#62 |
3 způsoby jak říct v němčině MÍSTO |
Slovní zásoba | audio.mp3 | 3 způsoby jak říct v němčině MÍSTO | B2 | |
#63 |
Překlady vět (1) |
Obecná slovní zásoba | audio.mp3 | Překlady vět (1) | B2 | |
#64 |
Překlady vět (2) |
Obecná slovní zásoba | audio.mp3 | Překlady vět (2) | B2 | |
#65 |
Podmiňovací způsob modálních sloves (könnte. sollte, müsste, atd.) |
Gramatika | audio.mp3 | Ich kann - ich könnte, ich soll - ich sollte, atd. Jak jsou na tom modální slovesa v podmiňovacím způsobu | B2 | |
#66 | Gramatika | audio.mp3 | Speciální případy, výjimky a zajímavosti z pravidel pro DER, DIE, DAS | B2 | ||
#67 | Gramatika | audio.mp3 | Němčina má 2 odlišné případy (welche/r/s a der-die-das), jak pracuje se slovíčkem KTERÝ a my je musíme umět odlišovat | B2 | ||
#68 | Gramatika | audio.mp3 | Podrobnější pohled na problematiku WELCHER, WELCHE, WELCHES vs. DER, DIE, DAS | B2 | ||
#69 | Gramatika | audio.mp3 | Pohybová a nepohybová slovesa, slovesa změny stavu a proč používáme v minulém čase někdy sein a někdy haben | B2 | ||
#70 | Gramatika | audio.mp3 | Speciální případy n-deklinací plus přidávání koncovky -N v dativu množného čísla | B2 | ||
#71 |
FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (3) |
audio.mp3 | FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (3) | B2 | ||
#72 |
FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (4) |
audio.mp3 | FRÁZE, které Čechům nedávají smysl (4) | B2 | ||
#73 |
ABY (um zu, damit - třída) |
Gramatika | audio.mp3 | Jak se řekne německy ABY? | B2 | |
#74 |
SLOVA, díky kterým vyzníte chytře (1) |
Obecná slovní zásoba | audio.mp3 | SLOVA, díky kterým vyzníte chytře (1) | B2 C1 | |
#75 |
SLOVA, díky kterým vyzníte chytře. (2) |
Obecná slovní zásoba | audio.mp3 | SLOVA, díky kterým vyzníte chytře. (2) | B2 C1 | |
#76 |
Akcent a výslovnost |
audio.mp3 | Akcent a výslovnost | B2 C1 | ||
#77 | Gramatika | audio.mp3 | Pod jazykovými konjunkcemi rozumíme slovní spojení: buď-anebo (entweder-oder), ani-ani (weder-noch), čím-tím (je-desto) a další | B2 C1 | ||
#78 |
Jazykové konjunkce 2 - třída |
Gramatika | audio.mp3 | Pod jazykovými konjunkcemi rozumíme slovní spojení: buď-anebo (entweder-oder), ani-ani (weder-noch), čím-tím (je-desto) a další | B2 C1 | |
#79 |
Anglicismy v němčině (das Date, das Ticket, der Song a mnoho dalších) |
audio.mp3 | Anglicismy v němčině (das Date, das Ticket, der Song a mnoho dalších) | C1 | ||
#80 |
Anglicismy v němčině (das Date, das Ticket, der Song a mnoho dalších) (2) |
audio.mp3 | Anglicismy v němčině (das Date, das Ticket, der Song a mnoho dalších) (2) | C1 | ||
#81 |
Einfallen - auffallen - gefallen |
audio.mp3 | Einfallen - auffallen - gefallen | C1 | ||
#82 |
Eszett, ß |
Psaní | audio.mp3 | Eszett, ß | C1 | |
#83 | Gramatika | audio.mp3 | Věty typu: Kdybych to byl věděl, kdyby ses byl býval víc učil, kdyby mi neporadila, atd | C1 | ||
#84 | Gramatika | audio.mp3 | Vliv předpon aus-, ab-, ver-, an- a auf- na význam sloves tun a machen | C1 C2 | ||
#85 |
Jazyková zkouška C2 |
audio.mp3 | Jazyková zkouška C2 | C2 |